Regulamin Sklepu Internetowego CUZ SIGILLUM (Regulamin) ważny od 5 marca 2021r.
Sklep Internetowy CUZ SIGILLUM (Sklep Internetowy) dostępny pod adresem https://sklep.sigillum.pl i prowadzony jest przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych S.A. z siedzibą w Warszawie ul. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000062594, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego - wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego: 130 650 380 zł.
Art.1 Definicje
Przez użyte w treści Regulaminu określenia należy rozumieć:
- CUZ SIGILLUM – Centrum Usług Zaufanych Sigillum, jednostka usługowa PWPW, świadcząca niekwalifikowane i kwalifikowane usługi zaufania. Kwalifikowane usługi zaufania świadczy w zakresie wydawania kwalifikowanych certyfikatów klucza publicznego podpisu elektronicznego i pieczęci elektronicznej, znakowania czasem, weryfikowania statusu certyfikatów w trybie on-line, walidacji danych oraz poświadczania odbioru i przedłożenia, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem eIDAS oraz Ustawą o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej;
- Dział Reklamacji – CUZ SIGILLUM w Warszawie przy ul. Rodzin Hiszpańskich 6, 02-685;
- Dowód zakupu – faktura VAT, potwierdzenie dokonania przelewu lub ich czytelna kopia;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej wskazana w zamówieniu i w fakturze VAT. Za Klienta uważany jest również Konsument, jeżeli spełnia przesłanki określone w art. 1 pkt. 5 Regulaminu;
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca z PWPW S.A. Umowę (zakup Produktu) niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową o której mowa w art. 22 1 kodeksu cywilnego lub związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej o której mowa w art. 3855 kodeksu cywilnego;
- Konto Klienta – span style="font-weight:normal">dostępna po zalogowaniu prywatna podstrona sklepu internetowego służąca do składania zamówień na produkty, zawierająca dane na temat przeprowadzanych przez Klienta transakcji;
- Login - oznacza unikalny identyfikator klienta służący do identyfikacji Klienta w systemie sklepu internetowego wymagany wraz z Hasłem do zalogowania w Sklepie Internetowym;
- PWPW S.A. – Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. z siedzibą w Warszawie ul. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000062594, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego - wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego: 130 650 380 zł.; NIP 525-000-10-90;
- Regulamin – obowiązujący Regulamin Sklepu Internetowego CUZ Sigillum wraz z załącznikami;
- Umowa – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Klientem a PWPW S.A., podpisana elektronicznie bądź w Punkcie Rejestracji;
- Produkt – licencja do oprogramowania, usługa lub przedmiot materialny, wytwarzany lub produkowany przez PWPW S.A. lub przez inny podmiot, łącznie z oryginalnym opakowaniem i wszystkimi elementami jakie się w nim znajdują (np. instrukcja, płyta CD, czytnik kart), będący w ofercie Sklepu Internetowego;
- Punkt Rejestracji – miejsce, w którym prowadzona jest obsługa Klienta przez CUZ SIGILLUM w Warszawie przy ul. Rodzin Hiszpańskich 6, 02-685 lub przez autoryzowane partnerskie Punkty Rejestracji CUZ SIGILLUM wskazane na stronie https://sigillum.pl Klient składa zamówienie do wybranego Punktu Rejestracji, w którym realizowane są kolejne kroki niezbędne do finalizacji zamówienia: weryfikacja wymaganych dokumentów, podpisanie umowy, wystawienie certyfikatu oraz jego odbiór przez Klienta;
- Rejestracja Klienta – dobrowolne podanie danych przez Klienta Sklepu internetowego polegające na wypełnieniu formularza dostępnego w systemie Sklepu internetowego.
- Sklep internetowy – serwis internetowy działający pod adresem http://sklep.sigillum.pl prowadzący sprzedaż produktów na odległość.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287b).
- Zamówienie – zamówienie złożone przez Klienta za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie Sklepu Internetowego;
Art.2 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady dokonywania zakupów przez Klienta w Sklepie Internetowym.
- Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu z zastrzeżeniem, że w przypadku określonym w art. 9 Klienta obowiązywać będzie Regulamin z dnia wpłynięcia złożenia zamówienia.
- Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a PWPW S.A. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez wydrukowanie i przekazanie Klientowi wraz z przesyłką faktury VAT.
- Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z prawem polskim.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest:
- sąd właściwy dla miejsca jej wykonania (zgodnie z zasadami określonymi w przepisach kodeksu postępowania cywilnego), miejsca zamieszkania Konsumenta lub siedziby PWPW S.A. – w przypadku Klientów będących Konsumentami;
- sąd właściwy dla siedziby PWPW S.A. – Klientów nie będących Konsumentami.
Art.3 Rejestracja Klienta i jego konto
- Warunkiem dokonania zakupów Produktów będących w ofercie Sklepu Internetowego jest rejestracja Klienta.
- Klient dokonując rejestracji w Sklepie Internetowym zakłada konto, podając dane wymagane w formularzu.
- Login i hasło, za pomocą których Klient będzie się logował na swoje konto, muszą być przez niego chronione przed ich wykorzystaniem przez osoby nieuprawnione. Ze względów bezpieczeństwa sugeruje się, aby Klient zmieniał hasło co trzydzieści (30) dni. Hasło musi składać się z co najmniej 8 znaków, w tym co najmniej: 1 cyfry, małej i dużej litery oraz 1 znaku specjalnego.
- Klient ponosi odpowiedzialności za działania spowodowane wykorzystaniem loginu i hasła przez osobę trzecią. CUZ Sigillum nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie hasła osobom nieuprawnionym.
- Klient zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Sklep Internetowy o pozyskaniu przez osobę trzecią jego loginu i hasła.
- Strona internetowa pod którą dostępny jest Sklep Internetowy, proces logowania się Klienta do Sklepu Internetowego, zakładania konta Klienta, także dokonywania zakupów, zabezpieczana jest poprzez stosowanie certyfikatu SSL.
- Klient posiadający konto, ma dostęp do profilu, w którym może podglądać wystawione certyfikaty, zmieniać hasło lub dezaktywować konto.
- Klient posiada możliwość dezaktywacji swojego konta. Dezaktywacja konta jest równoznaczna z zablokowaniem dostępu do wszystkich danych i informacji o zakupionych produktach w sklepie CUZ Sigillum. Dezaktywacja konta nie powoduje usunięcia danych z systemów PWPW S.A. W tym celu należy złożyć wniosek o usunięcie danych, poprzez skontaktowanie się z Infolinią CUZ Sigillum, dzwoniąc pod numer (+48) 22 464 79 79 czynny w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach 7-16:30, lub mailowo sigillum@pwpw.pl
Art.4 Ceny i płatności
- Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich, zawierają podatek towarów i usług oraz inne należności o charakterze publicznoprawnym (np. cło, akcyza itp.). Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Cena Produktu może być czasowo obniżona z uwagi na prowadzone przez PWPW S.A. okresowe działania promocyjne.
- Formami płatności w Sklepie Internetowym są:
- płatność wykonana za pomocą elektronicznego systemu płatności, obsługiwanego przez zewnętrznego dostawcę usług, z którym PWPW S.A. zawarło stosowną umowę;
- płatność na podstawie faktury z odroczonym terminem płatności (forma dostępna dla Osób Prawnych, Organów Administracji Publicznej oraz dla wszystkich podmiotów komercyjnych);
- w przypadku rozliczeń związanych z wydawaniem certyfikatów w celu świadczenia usług, podmioty wskazane wyżej w ust. 2 lit. b) nie dokonują płatności w Sklepie Internetowym, a rozliczenia dokonywane są z dołu, z odroczonym terminem płatności.
- PWPW S.A. zastrzega sobie prawo do zmiany cen, wprowadzania, nowych i wycofywania Produktów znajdujących się w ofercie, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź wprowadzania w nich zmian – z zachowaniem praw nabytych Klienta.
Art.5 Realizacja złożonych zamówień
- Realizacja przyjętego zamówienia rozpoczyna się po zarejestrowaniu płatności lub, w przypadku podmiotów uprawnionych do płatności na podstawie faktury z odroczonym terminem płatności, po wpłynięciu zamówienia do wybranego Punktu Rejestracji.
- W przypadku sprzedaży dostępu do Produktów, na podstawie których przekazywany jest Certyfikat, Klient musi pojawić się w Punkcie Rejestracji, po wcześniejszym skontaktowaniu się przez pracownika takiego punktu z Klientem, w celu podpisania umowy ramowej. Klient obowiązany jest posiadać dowód tożsamości (dowód osobisty lub paszport), zgodny z danymi wygenerowanymi w zamówieniu. Podpisana umowa ramowa stanowi podstawę do realizacji kolejnych zamówień.
- Klient chcąc zamówić poprzez zdalny proces nowy podpis kwalifikowany o niezmienionych danych, potwierdza złożenie zamówienia składając podpis ważnym certyfikatem kwalifikowanym wydanym przez CUZ Sigillum, co równoznaczne jest z zawarciem nowej umowy z CUZ SIGILLUM.
- Klient ma możliwość anulowania zamówienia do momentu dokonania płatności.
Art.6 Zawieranie umów z Konsumentami
W celu wydania certyfikatu w Punkcie Rejestracji:
- Certyfikat wgrywany jest na kartę przy obecności Klienta i wydawany Klientowi.
- Strony podpisują umowę subskrybencką.
- Klient otrzymuje protokół potwierdzający wydanie certyfikatu oraz komponentów technicznych.
- Klient otrzymuje raport pokazujący jakie dane znajdują się w certyfikacie, którego zgodność potwierdza.
- Z chwilą podpisania umowy i potwierdzenia tożsamości przez Inspektorów zostaje wystawiony certyfikat dla Klienta.
- Dane Klienta mogą być zmienione po podpisaniu umowy, lecz przed wykonaniem procesu potwierdzenia tożsamości Klienta przez Inspektorów.
- Z chwilą zawarcia umowy ramowej w Punkcie Rejestracji następuje realizacja zamówienia.
W celu wydania certyfikatu w procesie zdalnego odnowienia:
- Konsument instaluje certyfikat na swojej karcie.
- CUZ Sigillum wystawia nowy certyfikat z tymi samymi danymi jak certyfikat odnawiany. Certyfikat jest umieszczany na koncie Konsumenta.
- Konsument zapoznaje się z wyświetloną umową subskrybencką, zaznacza zgody i oświadczenia pod umową i zawiera ją z PWPW S.A. poprzez użycie swojego dotychczasowego, ważnego certyfikatu kwalifikowanego.
- Konsument potwierdza dane, które mają znaleźć się w nowym certyfikacie.
- Konsument loguje się na swoje konto i rozpoczyna proces odnowienia certyfikatu.
- Uprzednie zawarcie umowy ramowej w Punkcie Rejestracji oraz umowy subskrybenckiej umożliwia zlecenie odnowienia certyfikatu w procesie zdalnym. Odnowienie może zlecić przedstawiciel Klienta niebędącego Konsumentem lub Konsument będący równocześnie Klientem.
Art.7 Zawieranie umów z Klientami niebędącymi Konsumentami w celu utworzenia konta dla ich pracowników
- W celu założenia konta, przedstawiciel podmiotu zakłada konto w systemie Sklepu Internetowego, stając się jego administratorem.
- Osoba o której mowa w ust. 1 wprowadza w systemie dane do umowy ramowej podając dane organizacji jaką reprezentuje, zgodnie z wymaganiami formularza, wskazując m.in. dane osób uprawnionych do reprezentacji, które będą podpisywać umowę ramową. Administrator podaje również dane osób upoważnionych do składania zamówień.
- Podpisanie umowy przez osoby upoważnione do działania, wskazane w odpowiednich dokumentach rejestrowych, bądź też działających na podstawie przedstawionych stosownych pełnomocnictw, odbywa się po uzgodnieniu terminu z pracownikiem Punktu Rejestracji.
- Z chwilą wypełnienia formularza na stronie Sklepu Internetowego, Klient może składać zamówienia na Produkty. Realizacja zamówień nastąpi po podpisaniu umowy ramowej.
- Klient może wskazać konieczność umieszczenia danych organizacji (nazwa, NIP, adres) w certyfikatach wydawanych swoim pracownikom.
- Klient składając zamówienie może określić, że certyfikat jego pracownika ma zostać umieszczony w publicznym repozytorium.
- Składając zamówienia Klient podaje adresy email swoich pracowników (pracownicy Klienta) w celu zawiadomienia ich o konieczności podania danych szczegółowych, niezbędnych do wystawienia certyfikatu.
- Z chwilą potwierdzenia zamiaru dostępu do usługi poprzez kliknięcie linka w mailu, pracownicy Klienta otrzymują dostęp do konta założonego automatycznie w systemie.
- Po otrzymaniu dostępu pracownicy Klienta podają dane niezbędne do wystawienia certyfikatu.
- Pracownik Klienta potwierdza, że certyfikat ma zostać umieszczony w publicznym repozytorium, jeżeli Klient wyraził wcześniej taką wolę.
- Pracownik Punktu Rejestracji uzgadnia z pracownikiem Klienta termin spotkania w Punkcie Rejestracji celem podpisania umowy w ramach umowy ramowej zawartej z Klientem.
- Z chwilą zawarcia umowy wykonawczej w Punkcie Rejestracji następuje realizacja zamówienia i wydanie certyfikatu pracownikowi Klienta.
- Dane pracownika Klienta mogą być zmienione po podpisaniu umowy, lecz przed wykonaniem procesu potwierdzenia tożsamości Klienta przez dwóch Inspektorów w Punkcie Rejestracji.
- Z chwilą podpisania umowy i potwierdzenia tożsamości przez Inspektorów, generowana jest para kluczy na nośniku kryptograficznym na którym wgrany zostanie certyfikat podpisu.
- Pracownik Klienta otrzymuje raport zestawiający dane znajdujące się w Certyfikacie, którego zgodność Klient potwierdza.
- Pracownik Klienta otrzymuje protokół potwierdzający wydanie certyfikatu, karty oraz komponentów technicznych.
- Strony podpisują umowę subskrybencką.
- Certyfikat wgrywany jest na kartę przy obecności pracownika Klienta i wydawany pracownikowi Klienta.
Art.8 Gwarancja na zamówione Produkty
- PWPW S.A. udziela Klientowi gwarancji na zakupione komponenty (czytniki, karty kryptograficzne).
- Gwarancja udzielona jest:
- na okres 24 miesięcy w przypadku, gdy Klient jest osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającej osobowości prawnej prowadzącą działalność gospodarczą, albo
- na okres 24 miesięcy w przypadku Klientów mających status Konsumentów. Okres gwarancji liczony jest od daty otrzymania Produktów przez Klienta.
- Gwarancja realizowana jest zgodnie z procedurą zgłoszenia reklamacji określoną w art. 9 Regulaminu.
Art.9 Procedura reklamacji
- Zgłoszenia reklamacyjne można składać:
- osobiście w jednym z Punktów Rejestracji. Lista punktów znajduje się na stronie https://sigillum.pl
- listownie na adres: ul. Rodziny Hiszpańskich 6, 02-685 Warszawa, z dopiskiem „Reklamacje”.
- Zgłoszenie reklamacyjne jest rejestrowane w systemie dedykowanym obsłudze reklamacji pod przypisanym numerem zgłoszenia, a potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z przypisanym numerem jest wysyłany na podany adres e-mail.
- Warunkiem rozpatrzenia zgłaszanej reklamacji jest dostarczenie przez klienta niezbędnych załączników stosownie do przedmiotu reklamacji:
- formularza zgłoszenia reklamacyjnego,
- reklamowanych komponentów.
- Formularz zgłoszenia reklamacyjnego powinien zawierać:
- nazwę firmy oraz imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny klienta,
- tytuł lub przedmiot reklamacji,
- dokument potwierdzający zakup reklamowanego produktu/usługi (nr zamówienia lub nr faktury VAT); uprawnienie do dochodzenia roszczenia w zgłoszonej wysokości w postaci np. faktury lub potwierdzenia zrealizowania zamówienia,
- w przypadku zwrotu wpłaty przesłanie wypełnionego, podpisanego formularza zwrotu,
- podpis klienta.
- W przypadku braku danych, o których mowa w ust. 4 powyżej, Zespół Reklamacji informuje klienta telefonicznie lub mailowo o konieczności ich uzupełnienia.
- Klient jest zobowiązany do uzupełnienia brakujących danych lub do dostarczenia dokumentów w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia poinformowania przez Zespół Reklamacji o konieczności uzupełnienia niezbędnych wymaganych danych.
- Rozpatrzenie reklamacji zostaje zawieszone na okres 14 dni kalendarzowych do czasu uzupełnienia przez klienta niezbędnych danych.
- Reklamacja rozpatrywana jest w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia przyjęcia jej przez Zespół Reklamacji lub w terminie 14 dni kalendarzowych od daty uzupełnienia przez Klienta niezbędnych wymaganych danych lub dokumentów.
- Klient jest informowany e-mailowo lub telefonicznie przez Zespół Reklamacji o wyniku rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku nieustosunkowania się przez Zespół Reklamacji do zgłoszonej reklamacji w terminie wskazanym w ust. 7 powyżej uważa się, że została uznana zgodnie z żądaniem klienta.
- Utrata gwarancji następuje w przypadku stwierdzenia:
- napraw przeprowadzanych przez osoby nieuprawnione, uszkodzenia lub zniszczenia komponentów,
- uszkodzeń mechanicznych, chemicznych, termicznych produktu powstałych z winy klienta (niewłaściwe użytkowanie produktu),
- uszkodzeń produktu wynikłych na skutek niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, instalacji, przechowywania, konserwacji przedmiotu gwarancji.
- Gwarancji nie podlegają:
- przedmioty gwarancji, których jedyną wadą jest niekompatybilność;
- wady i uszkodzenia przedmiotu gwarancji powstałe wskutek siły wyższej (pożar, piorun, powódź, nieprawidłowe napięcie zasilania, przepięcie itp.).
- Koszty napraw nieobjętych gwarancją, a także koszty przeglądu w wyniku, którego stwierdzono brak zgłaszanych uszkodzeń, obciążają Klienta.
Art.10 Odstąpienie od umowy
- Konsument lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, która zawarła umowę sprzedaży na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić w terminie 14 dni bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta.
- Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1 nie przysługuje w odniesieniu do umów zawartych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa:
- świadczenie usług, jeżeli usługa została wykonana za wyraźną zgodą konsumenta lub osoby fizycznej o której mowa w ust. 1, która została poinformowana przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez CUZ Sigillum utraci prawo odstąpienia od umowy;
- Odstąpienie od Umowy następuje poprzez złożenie PWPW S.A. oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie to może być złożone w formie pisemnej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
- pisemnie na adres: Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. 00-222 Warszawa ul. Sanguszki 1.
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sigillum@pwpw.pl
- W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
- Jeżeli przedmiotem umowy jest certyfikat podpisu lub certyfikat pieczęci, w przypadku odstąpienia od umowy certyfikat zostaje niezwłocznie unieważniony przez CUZ Sigillum.
- PWPW S.A. niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwraca wszystkie dokonane przez niego płatności. PWPW S.A. może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub osoby fizycznej, o której mowa w ust. 1 do chwili otrzymania z powrotem Produktu lub dostarczenia do PWPW S.A. dowodu odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument lub osoba fizyczna, o której mowa w ust. 1 ma obowiązek zwrócić Produkt niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiła od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu na adres Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. 00-222 Warszawa ul. Sanguszki 1 - przed upływem tego terminu.
- Konsument oraz osoba fizyczna, o której mowa w ust. 1 ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- PWPW S.A. dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub osoba fizyczna, o której mowa w ust. 1, chyba że Konsument lub osoba fizyczna, o której mowa w ust. 1 wyraźnie zgodziła się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niej z żadnymi kosztami.
- Postanowienia niniejszego artykułu nie mają zastosowania do umów zawieranych z Klientami niebędącymi Konsumentami w celu utworzenia konta dla ich pracowników określonych w art. 7 Regulaminu.
Art.11 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej RODO PWPW S.A informuje, że:
Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych jest PWPW S.A. z siedzibą w Warszawie przy
ul. Sanguszki 1 (administrator).
Dane kontaktowe:
Z administratorem można się skontaktować: listownie: ul. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa, elektronicznie na adres: pwpw@pwpw.pl, telefonicznie: centrala 22 235 20 00.
Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych poprzez e-mail: iod@pwpw.pl lub pisemnie pod adresem siedziby administratora.
Szczegółowe informacje dot. IOD znajdują się na stronie www.pwpw.pl w zakładce kontakt.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych, prawnie uzasadnione interesy administratora:
Pani /Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji złożonego zamówienia na świadczenie usług certyfikacyjnych przez Centrum Usług Zaufania Sigillum.
PWPW S.A. będzie przetwarzała Pani/Pana dane osobowe na podstawie zawartej umowy
(art. 6 ust. 1, lit. b RODO), na podstawie prawnie usprawiedliwionego interesu administratora (art. 6 ust.1 lit. f RODO) – w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami
z umowy, w celach analitycznych oraz statystycznych a także w celu nawiązania kontaktu po to, by mógł z Panią/Panem skontaktować się nasz przedstawiciel i umówić spotkanie oraz udzielić odpowiedzi na pytania. PWPW S.A. będzie informować o produktach i usługach, które oferuje na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (art.6 ust 1 lit. a RODO).
Dane będą przetwarzane również w celu realizacji ustawowych obowiązków ciążących na administratorze w szczególności między innymi dotyczących obowiązku wystawienia faktury lub innego dokumentu wymaganego przepisami ustawy o podatku od towarów i usług (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Okres, przez który dane będą przetwarzane:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach rozliczeniowych przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku związany z umową.
Dane osobowe konieczne do świadczenia usług zaufania o których mowa w art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej przetwarzane będą przez okres wymagany prawem tj. 20 lat. Okresy przetwarzania danych mogą być przedłużone w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi.
W zakresie jakim podstawą przetwarzania jest Pani/Pana zgoda dane osobowe będą przechowywane do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody.
Odbiorcy danych:
Pani/Pana dane mogą być przekazywane w szczególności:
- organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na administratorze obowiązków,
- osobom upoważnionym przez administratora oraz podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora, m.in.: podmiotom współpracującym z PWPW S.A. , w szczególności w zakresie:
- obsługi IT, usług serwisowych, usług prawniczych i audytorskich, płatności elektronicznych.
Prawa osoby, której dane dotyczą:
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
- prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych, w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych ( tzw. prawo do bycia zapomnianym ), w przypadku gdy dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub iw inny sposób przetwarzane, nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, osoba, której dane dotyczą wnosi sprzeciw wobec przetwarzania danych
i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania, dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem, dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa,
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadku gdy osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych, przetwarzanie jest niezgodne z prawem a osoba, której dane dotyczą sprzeciwia się usunięci danych żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystania, administrator nie potrzebuje już danych do swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń, osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu,
- prawo sprzeciwu wobec przetwarzania, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki: zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, dane przetwarzane są w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, z wyjątkiem sytuacji, w której administrator wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania danych osobowych nadrzędnych wobec interesów , praw i wolności osoby, której dane dotyczą lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- prawo do przenoszenia danych, w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej zgody lub na podstawie zawartej umowy oraz odbywa się w sposób zautomatyzowany, osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące (które dostarczyła administratorowi), oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych.
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Profilowanie
W oparciu o Pani/Pana dane osobowe, administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji, w tym nie dokonuje zautomatyzowanego profilowania (profilowanie oznacza przetwarzanie danych osobowych polegające na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy, sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się).
Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
Państwa dane osobowe nie są przekazywane do odbiorców w państwach trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) oraz innych organizacji międzynarodowych.
Obowiązek i dobrowolność podania danych
Podanie Państwa danych jest niezbędnym warunkiem zawarcia umowy.
W sytuacji, w której nie podadzą Państwo danych osobowych, nie będzie możliwe zawarcie umowy i jej realizacja co oznacza, że gromadzenie danych dla tego celu jest konieczne, wynika z przepisów prawa i jest warunkiem zawarcia umowy.
Podanie danych osobowych w szczególności w celu realizacji przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o rachunkowości, Ordynacji Podatkowej jest obowiązkowe.
Podanie danych osobowych w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu jest dobrowolne, ale niezbędne dla osiągnięcia wyżej podanych celów.
Art.12 Zmiany Regulaminu
- PWPW S.A. zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, szczególnie z ważnych przyczyn jak zmiana obowiązujących przepisów prawa.
- Informacja o zmianie Regulaminu zostanie przekazana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres udostępniony przez Klienta lub przez jego opublikowanie na stronie https://sigillum.pl z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem.
- Zmiany w Regulaminie wchodzą w życie z dniem wskazanym we wprowadzonych zmianach albo 14 dni po ich przekazaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres udostępniony Klient lub opublikowaniu na stronie https://sigillum.pl.
- W przypadku braku zgody Klienta na zmianę Regulaminu, jest on zobowiązany w ciągu 14 od daty ogłoszenia nowej wersji Regulaminu złożyć drogą elektroniczną lub pocztową stosowne oświadczenie, przed wejściem zmiany w życie i od tej daty zobowiązany jest zaprzestać korzystania z Usług, w takim przypadku certyfikat podpisu lub certyfikat pieczęci zostaje niezwłocznie unieważniony przez CUZ Sigillum.
- Zmiany nie mające wpływu na sytuację Klientów mogą wejść w życie niezwłocznie. Ust. 4 stosuje się odpowiednio.
- Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
Art.13 Postanowienia końcowe
- We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumentów.
- Produkty prezentowane na stronach Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie są zaproszeniem do złożenia oferty.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 5 marca 2021 r.
- Poprzednio obowiązujące Regulaminy dostępne są na stronie https://sigillum.pl/pliki