Szanowni Państwo,
został zidentyfikowany problem występujący w różnych programach firm trzecich, np. Płatnik. Między innymi objawia się on komunikatem: "Określono nieprawidłowy typ dostawcy” i występuje u wszystkich dostawców usług zaufania.
Błąd jest związany z wydanymi przez firmę Microsoft październikowymi aktualizacjami do systemów Windows:
- dla Windows 10 – aktualizacja o numerze: KB5066791
- dla Windows 11 – aktualizacja o numerze: KB5066835
Celem wyeliminowania problemu niezbędne jest odinstalowanie powyższej aktualizacji i ponowna rejestracja certyfikatu w systemie Windows.
Przed odinstalowaniem proszę wyjąć kartę z czytnika aby uniknąć przypadkowego usunięcia certyfikatu z karty w IDProtect.
Aby usunąć aktualizację Windows:
kliknij przycisk Start lub wyszukaj na pasku Ustawienia > Windows Update > Historia aktualizacji i wybierz ‘Odinstaluj aktualizacje’. Następnie znajdź i zaznacz aktualizację, którą chcesz usunąć (numer powyżej), kliknij Odinstaluj, a następnie potwierdź swój wybór. Alternatywnie, można to zrobić z Panelu sterowania (Programy > Wyświetl zainstalowane aktualizacje).
Do odinstalowania aktualizacji nie używa się programu ID Protect.
Instrukcja ponownej rejestracji certyfikatu z karty "Dark":
1. Upewnij się, że czytnik i karta są podpięte do komputera.
2. Otwórz program ID Protect Monitor i wybierz „Manager”
3. Wybierz zakładkę nad tabelką „Certyficates&Keys”, wpisz PIN i kliknij „Verify”
4. Kliknij na swój certyfikat prawym przyciskiem myszy i wybierz „Export” > To
Store > Export
5. Twój certyfikat został poprawnie zainstalowany.